Każdy kto chce się reklamować zastanawia się nad wieloma sposobami reklamy. Jednym z nich jest zakup ulotek. Ale jak powinna wyglądać efektywna ulotka?
Wygląd ulotki zależny jest od jej celu.
Ponieważ nasza firma współpracuje głównie z przedsiębiorcami to również wygląd projektowanych przez nas materiałów reklamowych ma za zadanie informować i zachęcać do skorzystania z usług reklamowanej firmy. Efektem końcowym ma być wzrost sprzedaży i przychodu przedsiębiorcy.
Zatem wygląd ulotki ma przejrzyście informować i zachęcać odbiorcę do danej usługi, określonego produktu.
Przy projektowaniu ulotki nie należy
używać małych, nieczytelnych i niestandardowych czcionek.
Ulotka nie może być skomplikowana. Ma
być prosta, ma szybko informować – w mgnieniu oka odbiorca ma
wiedzieć co jest przedmiotem sprzedaży i powinien zechcieć
skorzystać z danych produktów / usług. Inaczej ulotka szybko
skończy w śmietniku.
Najważniejszym elementem ulotki jest
nagłówek. To po prostu krótkie zdanie, czasem pytanie, które
zaciekawi czytającego tym, co masz do powiedzenia. Dobrze napisany
nagłówek zachęci potencjalnego klienta, żeby przeczytał kolejne
zdania ulotki.
Wato pisać ciekawie na ulotce. Nie
tylko my się reklamujemy. Konkurencja nie śpi, a bez pomysłowości
nasza ulotka utonie wśród setek innych.
Na ulotce warto skorzystać z języka
korzyści i opisowo przedstawić, jak reklamowany produkt lub usługa
mogą pomóc potencjalnemu klientowi. Trzeba jednak pamiętać, że
tak jak w ulotce nie ma miejsca na puste slogany, tak i nie ma
miejsca na bardzo długi tekst.
Jak sprawić, by klient zechciałby się
z Tobą skontaktować dzięki ulotce?
Ulotka powinna zmotywować czytającego,
by skorzystał z twojej oferty jak najszybciej. Jeśli nie będzie
żadnego powodu, dla którego klient powinien zareagować jak
najszybciej, to odłoży decyzję o zakupie, ulotkę schowa „na
później”, a w konsekwencji – zapomni o tobie i o twojej
ofercie.
Jak motywować? Najłatwiej poprzez
ograniczenia ilościowe lub czasowe – tylko 100 sztuk do 30 czerwca
2013. W ulotce to tylko jedno lub dwa dodatkowe zdania – zdania,
które w szybki sposób mogą zwiększyć jej skuteczność.
Warto mierzyć skuteczność ulotki.
Jeśli jakaś ulotka skutecznie przyciąga nowych klientów, to warto
w kolejnych dniach, tygodniach i miesiącach wykorzystać ją
ponownie – może nawet na większą skalę. Jeśli jest słaba, to
jak najszybciej trzeba zrezygnować z określonego projektu i
spróbować innego. Ulotka jest bardzo dobrym nośnikiem informacji,
ale musi być dobrze zaprojektowana.
Jak zmierzyć skuteczność ulotki?
Nazwać ulotkę kuponem rabatowym, który uprawnia do zniżki w
wysokości np. 5%. Gdy klient pojawi się z taką ulotką w twoim
biurze, będziesz wiedział, która ulotka się do tego przyczyniła.
(Dodatkowo tego typu ulotka przestaje być reklamą i staje się –
w oczach klienta – czymś, co ma wartość).
Zamieść dane kontaktowe. Maksymalnie
jeden numer telefonu, jeden e-mail, jeden adres strony www. Większa
liczba telefonów i adresów nie ułatwi kontaktu, zajmie cenne
miejsce na ulotce, a przede wszystkim – sprawi, że część
klientów nie będzie mogła zdecydować, jak się z tobą
skontaktować.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.