Wielu ludzi uważa, że stosowanie ulotek jest bezsensowne. Inni zbudowali swój biznes w oparciu o tę formę reklamy. Gdzie zatem jest prawda?
Prawda jest jak zwykle po środku. Ulotka to krótka informacja o firmie, usłudze czy produkcie. Dystrybuowanie jej zatem zawsze mam sens, ale jej efektywność jest już zależna od wielu czynników.
Produkt, usługa, promocja
Ustalmy jakie informacje chcemy mieć
na ulotce. To bardzo ważna sprawa. Informacja zawarta na ulotce to
pierwszy element domina i od niej należy zacząć. Możemy promować
samą firmę, dbać o jej wizerunek. Możemy również propować
usługę lub produkt. To informacja o tym, że jest możliwość
skorzystania z usług lub produktów naszej firmy. Na ulotce może być
również promocja – obniżka, gratisy, kupony – z ograniczoną
ilością i czasem.
Odbiorca
Mamy już zaprojektowaną ulotkę, z
konretnym przekazem informacji. Jak już wiemy co chcemy reklamować,
powinniśmy pomysleć gdzie i do kogo chcemy przekazać te
informacje. Dobór miejsca i osób nie będzie nigdy idealny, ale
znając swoje miasto możemy zwiększyć efektywność swojej ulotki
i pomyśleć, gdzie może mieszkać / pracować nasz potencjalny klient oraz kto
wogóle nim jest?
I tak sprzedając usługi fitness nie
powinniśmy roznosić ulotek po osiedlach, gdzie w dużej mierze
mieszkają starsi ludzie. To usługa w większości dla osób
młodych w określonym przedziale wiekowym. Może warto więc
pomyśleć o bogatych osiedlach, gdzie z pewnością jest wielu ludzi
w młodym lub średnim wieku i stać ich na skorzystanie z naszych
usług? Może warto również pomyśleć o biurowcach?
Zmierzmy efektywność ulotki oraz ustalmy nasz budżet
Pomyślmy nad kwotą wydatku na ulotki.
Powinna być ona proporcjonalna do efektów uzyskanych z takiej formy
reklamy oraz zysku z niej przychodzącego.
Jeśli wydaliśmy 200 zł na ulotki, a
efektem jej rozniesienia był jeden klient, dzięki któremu
zarobiliśmy 1000 zł, to czy ma to sens? Odpowiedź jest
indywidualna. Wydane 200 zł przyniosło 5 krotność wydatku na
reklamę. Przy czym, jeśli nasz klient będzie zadowolony z naszej
usługi, może polecić nas innym swoim znajomym, a to z kolei może
przynieść następne zyski.
Te wydane 200 zł możemy również
przekalkulować na alternatywne sposoby pozyskania klientów. Można
się zastanowić nad tym jaki wysiłek włożyliśmy w tę reklamę,
a jaki byłby koszt i wysiłek włożony w inny sposób reklamy. To
każdy z nas powinien sam przekalkulować.
W podsumowaniu warto odpowiedzieć na
zasadnicze pytanie, czy warto kupować ulotki.
Odpowiedź jest prosta - z pewnością warto. Ale by
zakup ulotek przyniósł porządany efekt, trzeba przemyśleć
strategię tej reklamy. Gdyby ta forma reklamy nie była efektywna, to branża drukarni ulotek nie byłaby tak duża i szeroka. Dlatego ważnym elementem zakupu ulotek jest ich cena. Musi być na tyle niska, by miała wysoką jakość.
Zapraszamy do skorzystania z naszych usług. Projektujemy i drukujemy tanie ulotki o bardzo dobrej jakości.
Kolorlove Projekty
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.