poniedziałek, 10 czerwca 2013

Czy warto kupować ulotki?

Wielu ludzi uważa, że stosowanie ulotek jest bezsensowne. Inni zbudowali swój biznes w oparciu o tę formę reklamy. Gdzie zatem jest prawda?


Prawda jest jak zwykle po środku. Ulotka to krótka informacja o firmie, usłudze czy produkcie. Dystrybuowanie jej zatem zawsze mam sens, ale jej efektywność jest już zależna od wielu czynników.

Produkt, usługa, promocja

Ustalmy jakie informacje chcemy mieć na ulotce. To bardzo ważna sprawa. Informacja zawarta na ulotce to pierwszy element domina i od niej należy zacząć. Możemy promować samą firmę, dbać o jej wizerunek. Możemy również propować usługę lub produkt. To informacja o tym, że jest możliwość skorzystania z usług lub produktów naszej firmy. Na ulotce może być również promocja – obniżka, gratisy, kupony – z ograniczoną ilością i czasem.  

Odbiorca

Mamy już zaprojektowaną ulotkę, z konretnym przekazem informacji. Jak już wiemy co chcemy reklamować, powinniśmy pomysleć gdzie i do kogo chcemy przekazać te informacje. Dobór miejsca i osób nie będzie nigdy idealny, ale znając swoje miasto możemy zwiększyć efektywność swojej ulotki i pomyśleć, gdzie może mieszkać / pracować nasz potencjalny klient oraz kto wogóle nim jest?
I tak sprzedając usługi fitness nie powinniśmy roznosić ulotek po osiedlach, gdzie w dużej mierze mieszkają starsi ludzie. To usługa w większości dla osób młodych w określonym przedziale wiekowym. Może warto więc pomyśleć o bogatych osiedlach, gdzie z pewnością jest wielu ludzi w młodym lub średnim wieku i stać ich na skorzystanie z naszych usług? Może warto również pomyśleć o biurowcach?  

Zmierzmy efektywność ulotki oraz ustalmy nasz budżet

Pomyślmy nad kwotą wydatku na ulotki. Powinna być ona proporcjonalna do efektów uzyskanych z takiej formy reklamy oraz zysku z niej przychodzącego.
Jeśli wydaliśmy 200 zł na ulotki, a efektem jej rozniesienia był jeden klient, dzięki któremu zarobiliśmy 1000 zł, to czy ma to sens? Odpowiedź jest indywidualna. Wydane 200 zł przyniosło 5 krotność wydatku na reklamę. Przy czym, jeśli nasz klient będzie zadowolony z naszej usługi, może polecić nas innym swoim znajomym, a to z kolei może przynieść następne zyski.  
Te wydane 200 zł możemy również przekalkulować na alternatywne sposoby pozyskania klientów. Można się zastanowić nad tym jaki wysiłek włożyliśmy w tę reklamę, a jaki byłby koszt i wysiłek włożony w inny sposób reklamy. To każdy z nas powinien sam przekalkulować.

W podsumowaniu warto odpowiedzieć na zasadnicze pytanie, czy warto kupować ulotki.
Odpowiedź jest prosta - z pewnością warto. Ale by zakup ulotek przyniósł porządany efekt, trzeba przemyśleć strategię tej reklamy. Gdyby ta forma reklamy nie była efektywna, to branża drukarni ulotek nie byłaby tak duża i szeroka. Dlatego ważnym elementem zakupu ulotek jest ich cena. Musi być na tyle niska, by miała wysoką jakość. 

Zapraszamy do skorzystania z naszych usług. Projektujemy i drukujemy tanie ulotki o bardzo dobrej jakości.
Kolorlove Projekty

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz