Porady

Jak powinien wyglądać baner reklamowy?

Za czasów studenckich uczestniczyłem w wykładach jednego ze specjalistów do spraw reklamy z TVP. Do dziś zapamiętałem jedną z porad, której nam studentom on udzielił.
Jeżeli chodzi o reklamy wielkoformatowe jak i o banery reklamowe, musimy się liczyć z tym, że reklama ta jest przyjmowana tylko przez jedną chwilę przez odbiorców.
Ile więc słów człowiek jest w stanie zapamiętać przez tą jedną chwilę? Maksymalnie 3.
W profesjonalnie przygotowanych reklamach wielkoformatowych nie ma miejsca na szczegóły. Tu liczy się jak najszybsze odebranie reklamy i zanotowanie jej w pamięci odbiorcy.
Najważniejszy jest zatem symbol i 1-2 słowa opisujące firmę.
Grafika baneru zatem może być prosta, jednak niech nie będzie trywialna. Odbiorcy nie notują już w pamięci jedynie napisu i żółtego tła. Zbyt skomplikowana grafika będzie jednak słabo odbierana.
Niech tło będzie proste, ale niech wygląda profesjonalnie. Niech napis będzie krótki ale niech ma ładną czcionkę. Niech na banerze będzie obraz w formie symbolu, nawiązująego do produktu lub firmy.


Czy warto kupić baner reklamowy?

Jeżeli posiadają Państwo własny punkt usługowy lub handlowy, to warto. Nie w każdym przypadku jednak.
Kluczową sprawą jest umiejscowienie banera.
Warto reklamować swój punkt handlowy, jeżeli znajduje się w centrum miasta lub przy ruchliwej ulicy. Baner możemy umieścić na dowolnym miejscu należącym do nas lub w miejscu wynajmowanym. Jeżeli chodzi o ten drugi typ umiejscowienia, to trzeba się zastanowić nad tym, ile on kosztuje i czy jest efektywny w stosunku do przychodu jaki się z niego uzyskuje - króko mówiąc, czy zarabia na siebie.
Oczywiście można tu wspomnieć o samej rozpoznawalności danej marki, a niekoniecznie od razu o zwrocie z inwestycji takiej reklamy. Ale szczerze - czy lubimy inwestować w coś co ma się nie zwrócić?

Jeżeli mamy taką możliwość, umieszczajmny baner:
- w darmowym miejscu
- w miejscu płatnym - najlepiej bez pośredników, czyli bezpośrednio od właściciela danej ściany bądź siatki
- w miejscu, w którym odbiorcy nie przechodzą lub nie przejeżdzają zbyt szybko - najlepiej w miejscu, gdzie się stoi - na skrzyżowaniach, przy przejściach dla pieszych. Odbiorca ma wtedy szansę zastanowić się nad reklamą mimowolnie i ewentualnie zapisać nr telefonu reklamodawcy.
Skąd wiadomo jednak, czy dany baner opłaca się pozostawić w danym miejscu?
Najlepiej pytać swoich klientów o to, skąd dowiedzieli się o firmie - jeżeli z baneru - to warto go pozostawić.
Efektywność tej reklamy jednak warto przebadać w określonym czasie, ponieważ może się zdarzyć tak, że jej odbiorcy dużo później decydują się na skorzystanie z Państwa oferty, a więc efekt będzie opóźniony w czasie.



Jak rozkręcić firmę?

Każdego dnia, każdego przedsiębiorcę lub człowieka przedsiębiorczego pracującego w dziale marketingowym lub handlowym dręczy jedna myśl - jak mam rozkręcić firmę? Jak zdobyć nowych klientów?

Pytanie proste, aczkolwiek trudno na nie odpowiedzieć w jednym poście w kilku zdaniach. Dla trenerów biznesu lub guru sprzedaży odpowiedź jest prosta, ale zastosowanie jej w praktyce jest trudne i wymaga wiele praktyki, cierpliwości i wysiłku. Nie każdy również osiąga sukces.

Istnieją szkolenia z technik sprzedaży. Czy płatne czy dofinansowane przez Unię Europejską są zawsze ciekawe, ale jak zwykle nie wnoszą wiele w praktyce.

Stąd wziął się pomysł na stosowanie reklamy. Druk wizytówek, ulotek , plakatów czy banerów jest bardzo prosty i w stosunku do innych metod pozyskiwania klientów naprawdę tani.
Jeżeli będziemy stale dystrybuować naszą reklamę do potencjalnych odbiorców, stanie się ona coraz bardziej efektywna. Dystrybucja musi być stała i szeroka, dopiero wtedy przekonamy się o jej działaniu i efektywności. Przy długotrwałej kampanii reklamowej będziemy mądrzejsi o wiedzę na temat naszego klienta.

Przy pozyskaniu dużej ilości klientów po szerokiej kampanii reklamowej klienci powinni polecać nas swoim znajomym. Wkrótce powinna zadziałać najtańsza i najlepsza reklama - poczta pantoflowa.

Wizytówki, ulotki, plakaty, banery i wiele innych. Dostępne w całej Polsce. Kolorlove Projekty.

Czy warto mieć własne wizytówki?


Wizytówka to kolejna forma reklamy. Nie każdy się nią posługuje, ponieważ nie każdy wierzy w to, że są potrzebne. Jaki jest więc sens posiadania własnych wizytówek?

Co to jest wizytówka?

To jedna z najmniejszych form reklamy. Za jej pomocą możemy reklamować własną firmę, firmę, której jesteśmy przedstawicielami, własną osobę lub produkty / usługi.
To niewielki prostokątny kawałek naszej osoby. To czy ją posiadamy czy też nie najczęściej świadczy o naszej przedsiębiorczości i profesjonalizmie.
Każdy kto świadczy jakiekolwiek usługi lub cokowliek sprzedaje powinien mieć włąsną wizytówkę.

Pełni ona zasadnicze w biznesie role:
  • informuje o naszym zaangażowaniu i profesjonalnym podejściu do własnej działalności
  • jest wizerunkiem i odzwierciedleniem naszej osobowości / branży w któej pracujemy
  • ma charakter informujący – są naniej umieszczone dane o nas, naszej firmie, dane teleadresowe oraz ewentualnie o naszych usługach / produktach
  • ułatwiają dalszy kontakt osobie, która jest zainteresowana współpracą z nami
  • osoba która posiada nasza wizytówkę może przekazać ją dalej
  • wizytówki możemy użyć jak ulotki -możemy je rozdawać lub rozprowadzać, wizytówka idealnie mieści się w portfelu nasego potencjalnego klienta

Pomyślmy zatem, co by się stało, gdybyśmy byli na spotkaniu z naszym potencjalnym klientem (nawet przypadkowo) i nie posiadalibyśmy takiej wizytówki? Powyższa rola wizytówki jest wtedy nieaktualna, klient musi sam sobie zapisać nasze dane na czymkolwiek co posiada. Czy zapisze wszystko to, czego sobie my życzymy?

Bez wizytówki szansa na sukces i finalizację sprzedaży jest mocno zaniżona.

Zapraszamy do skorzystania z najtańszego druku wizytówek firmy Kolorlove Projekty.
Niska inwestycja, duży efekt.



Czy warto kupować ulotki?

Wielu ludzi uważa, że stosowanie ulotek jest bezsensowne. Inni zbudowali swój biznes w oparciu o tę formę reklamy. Gdzie zatem jest prawda?


Prawda jest jak zwykle po środku. Ulotka to krótka informacja o firmie, usłudze czy produkcie. Dystrybuowanie jej zatem zawsze mam sens, ale jej efektywność jest już zależna od wielu czynników.

Produkt, usługa, promocja

Ustalmy jakie informacje chcemy mieć na ulotce. To bardzo ważna sprawa. Informacja zawarta na ulotce to pierwszy element domina i od niej należy zacząć. Możemy promować samą firmę, dbać o jej wizerunek. Możemy również propować usługę lub produkt. To informacja o tym, że jest możliwość skorzystania z usług lub produktów naszej firmy. Na ulotce może być również promocja – obniżka, gratisy, kupony – z ograniczoną ilością i czasem.  

Odbiorca

Mamy już zaprojektowaną ulotkę, z konretnym przekazem informacji. Jak już wiemy co chcemy reklamować, powinniśmy pomysleć gdzie i do kogo chcemy przekazać te informacje. Dobór miejsca i osób nie będzie nigdy idealny, ale znając swoje miasto możemy zwiększyć efektywność swojej ulotki i pomyśleć, gdzie może mieszkać / pracować nasz potencjalny klient oraz kto wogóle nim jest?
I tak sprzedając usługi fitness nie powinniśmy roznosić ulotek po osiedlach, gdzie w dużej mierze mieszkają starsi ludzie. To usługa w większości dla osób młodych w określonym przedziale wiekowym. Może warto więc pomyśleć o bogatych osiedlach, gdzie z pewnością jest wielu ludzi w młodym lub średnim wieku i stać ich na skorzystanie z naszych usług? Może warto również pomyśleć o biurowcach?  

Zmierzmy efektywność ulotki oraz ustalmy nasz budżet

Pomyślmy nad kwotą wydatku na ulotki. Powinna być ona proporcjonalna do efektów uzyskanych z takiej formy reklamy oraz zysku z niej przychodzącego.
Jeśli wydaliśmy 200 zł na ulotki, a efektem jej rozniesienia był jeden klient, dzięki któremu zarobiliśmy 1000 zł, to czy ma to sens? Odpowiedź jest indywidualna. Wydane 200 zł przyniosło 5 krotność wydatku na reklamę. Przy czym, jeśli nasz klient będzie zadowolony z naszej usługi, może polecić nas innym swoim znajomym, a to z kolei może przynieść następne zyski.  
Te wydane 200 zł możemy również przekalkulować na alternatywne sposoby pozyskania klientów. Można się zastanowić nad tym jaki wysiłek włożyliśmy w tę reklamę, a jaki byłby koszt i wysiłek włożony w inny sposób reklamy. To każdy z nas powinien sam przekalkulować.

W podsumowaniu warto odpowiedzieć na zasadnicze pytanie, czy warto kupować ulotki.
Odpowiedź jest prosta - z pewnością warto. Ale by zakup ulotek przyniósł porządany efekt, trzeba przemyśleć strategię tej reklamy. Gdyby ta forma reklamy nie była efektywna, to branża drukarni ulotek nie byłaby tak duża i szeroka. Dlatego ważnym elementem zakupu ulotek jest ich cena. Musi być na tyle niska, by miała wysoką jakość. 

Zapraszamy do skorzystania z naszych usług. 
Kolorlove Projekty


Jak powinna wyglądać ulotka?


Każdy kto chce się reklamować zastanawia się nad wieloma sposobami reklamy. Jednym z nich jest zakup ulotek. Ale jak powinna wyglądać efektywna ulotka?

Wygląd ulotki zależny jest od jej celu.
Ponieważ nasza firma współpracuje głównie z przedsiębiorcami to również wygląd projektowanych przez nas materiałów reklamowych ma za zadanie informować i zachęcać do skorzystania z usług reklamowanej firmy. Efektem końcowym ma być wzrost sprzedaży i przychodu przedsiębiorcy.

Zatem wygląd ulotki ma przejrzyście informować i zachęcać odbiorcę do danej usługi, określonego produktu.

Przy projektowaniu ulotki nie należy używać małych, nieczytelnych i niestandardowych czcionek.
Ulotka nie może być skomplikowana. Ma być prosta, ma szybko informować – w mgnieniu oka odbiorca ma wiedzieć co jest przedmiotem sprzedaży i powinien zechcieć skorzystać z danych produktów / usług. Inaczej ulotka szybko skończy w śmietniku.

Najważniejszym elementem ulotki jest nagłówek. To po prostu krótkie zdanie, czasem pytanie, które zaciekawi czytającego tym, co masz do powiedzenia. Dobrze napisany nagłówek zachęci potencjalnego klienta, żeby przeczytał kolejne zdania ulotki.

Wato pisać ciekawie na ulotce. Nie tylko my się reklamujemy. Konkurencja nie śpi, a bez pomysłowości nasza ulotka utonie wśród setek innych.

Na ulotce warto skorzystać z języka korzyści i opisowo przedstawić, jak reklamowany produkt lub usługa mogą pomóc potencjalnemu klientowi. Trzeba jednak pamiętać, że tak jak w ulotce nie ma miejsca na puste slogany, tak i nie ma miejsca na bardzo długi tekst.

Jak sprawić, by klient zechciałby się z Tobą skontaktować dzięki ulotce?

Ulotka powinna zmotywować czytającego, by skorzystał z twojej oferty jak najszybciej. Jeśli nie będzie żadnego powodu, dla którego klient powinien zareagować jak najszybciej, to odłoży decyzję o zakupie, ulotkę schowa „na później”, a w konsekwencji – zapomni o tobie i o twojej ofercie.

Jak motywować? Najłatwiej poprzez ograniczenia ilościowe lub czasowe – tylko 100 sztuk do 30 czerwca 2013. W ulotce to tylko jedno lub dwa dodatkowe zdania – zdania, które w szybki sposób mogą zwiększyć jej skuteczność.

Warto mierzyć skuteczność ulotki. Jeśli jakaś ulotka skutecznie przyciąga nowych klientów, to warto w kolejnych dniach, tygodniach i miesiącach wykorzystać ją ponownie – może nawet na większą skalę. Jeśli jest słaba, to jak najszybciej trzeba zrezygnować z określonego projektu i spróbować innego. Ulotka jest bardzo dobrym nośnikiem informacji, ale musi być dobrze zaprojektowana.

Jak zmierzyć skuteczność ulotki? Nazwać ulotkę kuponem rabatowym, który uprawnia do zniżki w wysokości np. 5%. Gdy klient pojawi się z taką ulotką w twoim biurze, będziesz wiedział, która ulotka się do tego przyczyniła. (Dodatkowo tego typu ulotka przestaje być reklamą i staje się – w oczach klienta – czymś, co ma wartość).

Zamieść dane kontaktowe. Maksymalnie jeden numer telefonu, jeden e-mail, jeden adres strony www. Większa liczba telefonów i adresów nie ułatwi kontaktu, zajmie cenne miejsce na ulotce, a przede wszystk– Kksprawi, że część klientów nie będzie mogła zdecydować, jak się z tobą skontaktować.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.